Google crypto advertentie ban grotendeels opgeheven (vanaf oktober)

on .

Google Cryptocurrency ad ban  
Cryptocurrency advertenties zijn vanaf oktober 2018 weer toegestaan bij Google's advertentieplatform AdWords, althans voor de belangrijkste advertentie-regio's. Dat positieve nieuws werd deze week bekend gemaakt door de Amerikaanse zoekgigant in een blog bericht. Er zal echter wel sprake van een zekere mate van selectie zijn: Projecten die duidelijk scams of misleidend zijn zullen niet door het nieuwe beleid van Google worden geaccepteerd. Hiermee wordt een nieuwe fase ingeluid van een eerder totaalverbod.

Google cryptocurrency advertentie verbod opgeheven

In het blogbericht van eerder deze week, liet Google weten dat ze in de regio's Japan en Amerika weer van start zullen gaan met enkele grote adverteerders in de cryptocurrency industrie. Het zou hierbij gaan om enkele gereguleerde crypto-handelsplatformen. Bovendien moeten adverteerders verlicht geregistreerd zijn voor de specifieke landen waarin de advertenties zullen worden getoond.

Hiermee zet Google de deur op een kier voor een nieuwe fase van hun (eerder strenge) advertentiebeleid richting de cryptocurrency industrie als geheel. Het strenge beleid werd eerder nog door de grote spelers in de cryptowereld benoemd als "oneerlijk" en "zorgwekkend". Deze woorden zullen vanaf nu in ieder geval kunnen worden teruggenomen.

De verdediging van het Google crypto verbod

In mei van dit jaar werd er een grote stap gezet in het nieuwe advertentiebeleid van Google: Om de klanten van de zoekgigant te kunnen beschermen, zou het nodig zijn om de vele dubieuze advertenties te verwijderen van het AdWords platform. Hieronder vielen onder meer de vele Initial Coin Offerings (ICO's), cryptocurrency exchanges, maar bijvoorbeeld ook wallets en handelsadvies.

Al snel volgden andere tech-giganten, zoals Facebook (waaronder ook Instagram valt) en Twitter. Zelfs email diensten als MailChimp deden mee: De boycot werd gesteund door grote delen van het web. Het was een tijd waarin vele scams en dubieuze crypto projecten nog steeds veel geld verdienen middels deze grote adverteerders.

 

Nieuwe fase voor cryptocurrency advertenties

Gelukkig lijkt de fase van het totaalverbod met dit nieuws toch echt op zijn retour te zijn. Waar adverteer-giganten eerst niet goed wisten hoe ze om moesten gaan met cryptocurrency-ads en deze daarom maar volledig verboden, is er nu meer inzicht in het beschermen van de gemiddelde internet gebruiker.

Het nieuwe beleid maakt het in ieder geval mogelijk voor grote, geregistreerde crypto-bedrijven in de belangrijkere adverteer-regio's weer aan de slag te kunnen. Te denken valt aan miljoenenbedrijven als Coinbase, welke natuurlijk staan te springen om straks de nieuwe cryptocurrencies te adverteren die ze willen zullen toevoegen aan hun platform. Maar ook partijen als bijvoorbeeld crypto-exchange Binance zullen er veel baat bij gaan hebben om hun klanditie te kunnen vergroten.

 

Gepost door Arnold - Disclaimer.

Volg Bitcoinspot op Twitter en Facebook om op de hoogte te blijven
van het belangrijkste nieuws over Bitcoin.

Tags: cryptocurrency

Add comment


Security code
Refresh